İletişim Başkanlığı tarafından paylaşılan bildiri, Türkiye ile Mısır arasında diplomatik ilişkilerin 2025 yılında yüzüncü yılını kutlayacak olmalarına işaret ederek, iki ülkenin stratejik düzeyde işbirliklerini artırma iradesini vurgulamıştır.
Bildiride, çevre, ekonomi, tarım, sağlık, eğitim gibi çeşitli alanlarda işbirliği yapılması, uluslararası çabalara katkı sağlanması ve ekonomik ortaklıkların halkların refahına katkı yapması için kararlılık belirtilmiştir.
İki ülke arasında ticaret hacminin artırılması, yatırım ortamlarının iyileştirilmesi ve genç girişimcilerin desteklenmesi amacıyla ekonomik işbirliğinin önemine vurgu yapılmıştır.
Taraflar, enerji verimliliği, iklim değişikliği ile mücadele, çevre koruma ve sosyal politikalar gibi konularda işbirliği yaparak ortak çözümler üretme konusunda anlaşmışlardır.
Bildiride, terörizmle mücadele, Suriye, Irak ve Libya gibi ülkelerdeki durumlar ile Afrika Boynuzu’ndaki barış ve istikrarın sağlanması konularında ortak bir vizyonun benimsendiği vurgulanmıştır.
Türkiye ve Mısır, güçlü dostluk bağlarına dayanarak, her alanda işbirliğini derinleştirerek bölgenin ve halkların yararına olacak adımlar atmaya kararlı olduklarını belirtmişlerdir. Bu doğrultuda, ortak çabaların devam edeceği vurgulanmıştır.
Reklam & İşbirliği: [email protected]